Τρίτη, 28 Φεβρουαρίου 2017

Η κυρά Σαρακοστή!

Ένα έθιμο παλιό, ένα ημερολόγιο παραδοσιακό, για το μέτρημα των νηστίσιμων... εβδομάδων μέχρι το πάσχα, που έφτιαχαν οι νοικοκυρές με ζυμάρι
Σαρακοστή με ζυμάρι...
Φτιάξαμε κι εμείς τις δικές μας ...
Οι δικές μας Σαρακοστές...

Χάρτινες Σαρακοστές...
Μετρήσαμε τα πόδια τους, μάθαμε τον αριθμό 7 και φτιάξαμε το παρακάτω φύλλο εργασίας
φύλλο εργασίας με τον αριθμό 7

Σάββατο, 25 Φεβρουαρίου 2017

Αποκριάτικες εκδηλώσεις!!

Με χορούς και τραγούδια γιορτάσαμε το τέλος της Αποκριάς και ευχηθήκαμε σε όλους Καλή Σαρακοστή!!!
όλοι μαζί!!
Έτοιμοι......
Γαϊτανάκι, γαϊτανάκι ας χορέψουμε λιγάκι...
Γαϊτανάκι...
Και ο χορός συνεχίζεται...

Χορός "Τα κουκιά"
Κι αρχίζουμε.....

Έτσι σπέρνουν τα κουκιά.....
Τα κουκιά....
Χορός "Το πιπέρι"
Το πιπέρι....
Ο χορός της σκούπας...
Ο χορός της σκούπας....
Ένα αποκριάτικο καπέλο τρέχει....
Και παιχνίδι με καπέλα...
'Ελα βρε Χαραλάμπη να σε παντρέψουμε...
Και όλοι μαζί.......


παραδοσιακά αποκριάτικα κεράσματα...
Και τα παραδοσιακά κεράσματα.....
Ευχόμαστε σε όλους να έχουν ένα χαρούμενο Σαββατοκύριακο και μια μια όμορφη Καθαρά Δευτέρα!!

Πέμπτη, 23 Φεβρουαρίου 2017

Χαρταετοί......


Το πέταγμα του χαρταετού την Καθαρά Δευτέρα έγινε η αφορμή για ένα γλωσσικό παιχνίδι με σύνθετες λέξεις με πρώτο συνθετικό τη λέξη  χαρτί μέσα από μια ηχοϊστορία που υπάρχει στο ηλεκτρονικό υλικό για τη Μουσική της Α΄Δημοτικού με τίτλο:
"Συναυλία από... χαρτί"
Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένα μικρό χαρτάκι που έψαχνε να βρει τι θα γίνει όιαν μεγαλώσει. Πρώτα πήγε και ρώιησε τη μαμά του, που εργαζόταν στο σπίτι της μαντάμ Τραπεζαρίας, κι εκείνη του αποκρίθηκε:
Χαρτοπετσέτα, βέβαια! Κοίτα εμένα τι ήσυχα και απαλά σκουπίζω τα δαχτυλάκια και στεγνώνω
τα χειλάκια (σε τύμπανο τρίβουμε χαρτοπετσέτες).
Ύστερα πήγε και ρώτησε τον μπαμπά του.
—Χα, χα! χαρτόκουτο, παιδί μου, γερό και δυνατό. Θα σε γεμίζουν πράγματα και παντού θα ακούς: φέρτε ένα χαρτόκουτοοοο (χαρτόκουτα σε διάφορα μεγέθη, τα οποία χρησιμοποιούμε σαν τύμπανα χτυπώντας τα με τις παλάμες μας).
Πήγε στη δασκάλα των Γαλλικών του, την κυρία Ντοσιέ, και τη ρώτησε.
Χαρτοφάκελος, μικρέ μου. Θα έχεις δύο λαστιχάκια και θα ανοιγοκλείνεις. Δεν ξέρεις τι χρήσιμος θα είσαι στην κοινωνία! Και με ετικέτα! (φάκελοι με λαστιχάκια που ανοιγοκλείνουμε)
—Ας πάω στη γιαγιά, που ξέρει τόσες ιστορίες! σκέφτηκε.
—Ε, παιδάκι μου, έχεις ακόμα πολύ χαρτί να φας για να μεγαλώσεις. Βιβλίο να γίνεις, να μάθεις γράμματα! αποκρίθηκε εκείνη (φυλλομετρούμε σελίδες βιβλίων με διαφορετικό πάχος).
Το μικρό χαρτάκι κατέβασε το κεφάλι και συνέχισε τον δρόμο του.
—Καλημέρα, κυρία χαρτοσακούλα, είπε δειλά.
Χαρτοσακούλας, μικρέ, χαρτοσακούλας! Είμαι ο καλύτερος, με τα φρούτα, τα λαχανικά μου, κι όλο με παίρνουν αγκαλιά (με χαρτοσακούλες του μανάβη παράγουμε διάφορους ήχους).
—Μην τον ακούς! Χαρτί κουζίνας να γίνεις, παιδάκι μου, να τρως και κανένα πιάτο φαΐ, ακούστηκε μια φωνή από την κουζίνα (το εσωτερικό σκληρό ρολό χαρτιού κουζίνας).
—Μπιιι-μπιιι! Φύγε, μικρέ, από τη μέση, έχουμε και δουλειές! Ραντεβού, υποχρεώσεις, επενδύσεις! Το ρολόι μου, πού είναι το ρολόι μου; Ε, μικρέ, χαρτονόμισμα να γίνεις! Μπιιι-μπιι! (πλαστική καραμούζα)
Κι έτσι έφτασε η νύχτα (ήχοι από κουκουβάγια, τριζόνια). Το απαλό αεράκι (σωλήνας ηλεκτρολόγου) δεν έδιωξε τη στενοχώρια του:
—Σε τίποτα δεν μπορώ να φανώ χρήσιμο. Να γινόμουν αστεράκι από ασημόχαρτο. (αλουμινόχαρτο που τσαλακώνουμε).
—Κάνε μια ευχή, του είπε ένα πεφταστέρι.
Και το μικρό χαρτάκι ευχήθηκε.
Έτσι λοιπόν, την άλλη μέρα, όλοι καμάρωναν το μικρό χαρτάκι που είχε μεταμορφωθεί σε έναν πολύ όμορφο χαρταετό. Μόνο το χαρτομάντιλο μονολογούσε κι έλεγε:
__ Ναι, όταν όμως κουραστεί το αγοράκι που τραβά τον χαρταετό, ποιος θα του σκουπίσει τον ιδρώτα;

 Και φυσικά οι μικροί μαθητές μας απάντησαν στην ερώτηση:
Αν εσύ ήσουν το μικρό χαρτάκι, τί θα ήθελες να γίνεις όταν μεγαλώσεις;"
Και οι απαντήσεις είναι...
κομφετί, χαρτομάντιλο, χαρτόκουτο, χαρταετός του ΠΑΟΚ,χάρτινο αεροπλανάκι,
χάρτινη βαρκούλα, μωρομάντιλο, χαρτονόμισμα, χρυσόχαρτο,χαρτοφάκελος
χάρτινο τραπεζομάντιλο, χαρτοπετσέτα, σαΐτα, χαρτί για να ζωγραφίζουμε,
βιβλίο,χαρταετός...

Και αφού οι χαρταετοί είναι το θέμα των ημερών είδαμε μια παρουσίαση στον υπολογιστή με πίνακες ζωγράφων με θέμα τον χαρταετό....

φτιάξαμε χαρταετούς- σαΐτες και με σύμμαχό μας το αεράκι τις πετάξαμε στην αυλή...

πετάμε χαρταετούς....

κόψαμε και κολλήσαμε εξάγωνα και ρόμβους και φτιάξαμε τους δικούς μας πίνακες ζωγραφικής....



Οι χαρταετοί μας έδωσαν την αφορμή να μιλήσουμε για τα σχήματα, το μισό, το ολόκληρο, τη συμμετρία στη φύση και στη ζωή μας. Έτσι λοιπόν πήραμε σχήματα ...μισά και με τη βοήθεια ενός καθρέφτη τα ολοκληρώσαμε...
το μισό και το ολόκληρο...



φτιάξε το άλλο μισό σε φύλλο εργασίας...

φτιάξε το άλλο μισό σε φύλλο εργασίας...

φτιάξε το άλλο μισό σε φύλλο εργασίας...

φτιάξε το άλλο μισό σε φύλλο εργασίας...

Προσθέσαμε φιογκάκια στις ουρές των χαρταετών
προσθεσε φιογκάκια .....φύλλο εργασίας...




Πρόσκληση!!

Πρόσκληση για να γιορτάσουμε την Αποκριά...

Ετοιμάζουμε και γράφουμε την πρόσκληση...

Τρίτη, 21 Φεβρουαρίου 2017

Γαϊτανάκι! Γαϊτανάκι!...Ας χορέψουμε λιγάκι!

Απόκριες χωρίς γαϊτανάκι δεν γίνεται, γι αυτό κι εμείς μιλήσαμε γι αυτό το αποκριάτικο έθιμο, χορέψαμε γαϊτανάκι και φτιάξαμε μια ομαδική εργασία, όπου το κάθε παιδάκι έντυσε τον εαυτό του με αποκριάτικη στολή και μπήκε στο... χορό!
Το γαϊτανάκι από το 1ο τμήμα...

Το γαϊτανάκι από το 2ο τμήμα...
Όμως βάλαμε και τα ζωάκια να χορέψουν γαϊτανάκι και τα βοηθήσαμε να βρουν την κορδέλα τους, ανάλογα με το αρχικό τους γράμμα...σε φύλλο εργασίας φυσικά..
το γαϊτανάκι των ζώων...
Δεν παραλείψαμε να αναφερθούμε στο γράμμα Γ,γ όπως γαϊτανάκι. Δώσαμε στο Γ,γ "δυνατή φωνή" βάζοντας δίπλα του όλα τα φωνήεντα ( γα-γε-γι-γυ-γη-γο-γω) και τα διαβάσαμε.
Φτιάξαμε το παρακάτω φύλλο εργασίας και βάλαμε στα "σπιτάκια του γα του γι και του γε" τις ανάλογες εικόνες...
φύλλο εργασίας με συλλαβές από το γράμμα Γ,γ
Είδαμε ένα βιντεάκι της εκπαιδευτικής τηλεόρασης για το γράμμα Γ,γ : Ο Γουρλομάτης γάιδαρος

Και τέλος φτιάξαμε και το ΑΡΚΤΙΚΟΛΕΞΟ της ΑΠΟΚΡΙΑΣ με λέξεις και προτάσεις που έχουν σχέση με τις Απόκριες...
Το αρκτικόλεξο της Αποκριάς....

Πέμπτη, 16 Φεβρουαρίου 2017

Τσικνοπέμπτη!

Η τσικνοπέμπτη έφτασε!!! θεωρείται η αρχή της Αποκριάς και στο νηπιαγωγείο μας τη γιορτάσαμε με πολύ κέφι και χαρούμενη διάθεση. Μπορεί να μην τσικνήσαμε κανονικά με κρεατικά, αλλά με πίτσες που μας πρόσφερε  ο σύλλογος γονέων του 12ου Δημ. Σχολείου και τους ευχαριστούμε πολύ!!
 Μεταμορφώσαμε  τον εαυτό μας σε κλόουν...
Μεταμορφώνω τον εαυτό μου σε κλόουν....

Μεταμορφώνω τον εαυτό μου σε κλόουν....

Μια Μίνι και ένας κλόουν!

Γίναμε κοκοράκια...
Γίναμε κοκοράκια...

καπέλα κοκόρια....
 και πειρατές...
Γίναμε και πειρατές...
και ένας... αστυνομικός!
και ένας αστυνομικός!

το παιχνίδι αρχίζει...
Παιχνίδια στην αυλή!

Παιχνίδια στην αυλή!

Παιχνίδια στην αυλή!
και στο τέλος χορέψαμε αποκριάτικους χορούς παρέα με τα παιδιά του δημοτικού...
αποκριάτικοι χοροί....

αποκριάτικοι χοροί....

αποκριάτικοι χοροί....
Καλή διασκέδαση σε όλους!!  Και του χρόνου!!

Τετάρτη, 15 Φεβρουαρίου 2017

Πλανήτες....

Οι ονομασίες των πλανητών και ο μαγικός αριθμός 9 των πλανητών μαζί με τον Πλούτωνα έγιναν αφορμή για δραστηριότητες γλώσσας και μαθηματικών στο νηπιαγωγείο μας.
 Σε φύλλα εργασίας αντιστοίχισαν κάθε πλανήτη με το όνομά του παρατηρώντας σχετικό πίνακα αναφοράς....
Αντιστοιχίζω πλανήτες με την ονομασία τους....



Αντιστοιχίζω πλανήτες με την ονομασία τους....φύλλο εργασίας!
μέτρησαν και έβαλαν σε σειρά κάθε πλανήτη...

Μετράω  πλανήτες...

βάζω αριθμούς στους πλανήτες... φύλλο εργασίας


ο αριθμός 9


Τρίτη, 14 Φεβρουαρίου 2017

Χρόνια πολλά Μελέτη!

Τη χαρά για την ονομαστική του εορτή που ήταν στις 12 Φεβρουαρίου θέλησε να μοιραστεί μαζί μας ο Μελέτης φέρνοντας μια τούρτα με το όνομά του κέρασμα για μας! Τον ευχαριστούμε πολύ και του ευχόμαστε πάντα να είναι υγιής, χαρούμενος και καλότυχος στη ζωή του!
Χρόνια πολλά Μελέτη!
Η τούρτα του Μελέτη...

Ο Μελέτης γιορτάζει το όνομά του...

και κάτι για να διασκεδάσουμε...

Δευτέρα, 13 Φεβρουαρίου 2017

Στη γειτονιά του ήλιου....

Τον ήλιο και το ηλιακό μας σύστημα γνώρισαν τα νήπια του 5ου Νηπιαγωγείου. Μέσα από βιντεάκια  στο υπολογιστή γνωρίσαμε τα ονόματα των πλανητών, τα γενικά χαρακτηριστικά τους,την απόστασή τους από τον ήλιο.


Μιλήσαμε για την κίνησή τους, προσπαθήσαμε να την αναπαραστήσουμε στην αυλή μας...
Γινόμαστε πλανήτες και γυρίζουμε...

Μέσα από ένα τραγούδι τους φανταστήκαμε και τους ζωγραφίσαμε....

Βρήκαμε αντιπροσωπευτικά επίθετα για τον καθένα....
επίθετα που χαρακτηρίζουν τον κάθε πλανήτη...