Δευτέρα 15 Ιουνίου 2020

Καλοκαίρι, καλοκαίρι, τι καλά μας έχεις φέρει;

Το καλοκαιράκι έφτασε και μας φέρνει όλα τα καλά  ....
– Καλοκαίρι, καλοκαίρι,
τι καλά μας έχεις φέρει;
– Φέρνω του καιρού τη γλύκα,
τα κεράσια και τα σύκα.
Τα σταφύλια έχω στ’ αμπέλι
και το μέλι στην κυψέλη,
τ’ άνθη στην τριανταφυλλιά
και στα δέντρα τα πουλιά.


Μέσα από τους στίχους του ποιήματος μιλήσαμε για την ομοιοκαταληξία και βρήκαμε τις ομοιοκατάληκτες λέξεις.
Βρήκαμε και άλλες λέξεις που ομοιοκαταληκτούν μεταξύ τους όπως κουλούρι- αγγούρι, ζάρι-ψάρι, μπριζόλα- κατσαρόλα, μπαλόνι-λεμόνι- πεπόνι, αρκούδα -πεταλούδα και άλλες.
Χρησιμοποιήσαμε τις παραπάνω ομοιοκατάληκτες λέξεις  και σχηματίσαμε προτάσεις

v Πάνω στο κοτσάνι του μήλου υπάρχει ένα φύλλο
v Ένα μήλο κι ένα φύλλο, τους έπιασε η βροχή στο δρόμο και το φύλλο σκέπασε το μήλο
v Πάνω σε ένα μπαλόνι έχει σχέδιο ένα λεμόνι
v Ένα μπαλόνι κι ένα λεμόνι πήγαν βόλτα σε ένα περιβόλι
v Έβαλα το πινέλο πάνω στο καπέλο μου και κάνω ισορροπία
v Παίρνω το πινέλο και βάφω το καπέλο μου
v Μόλις χτύπησε η καμπάνα, τρόμαξα και μου έπεσε η μπανάνα από το χέρι
v Δυο παιδιά έπαιζαν ‘’ φιδάκι’’ , ο ένας πέταξε το ζάρι δυνατά κι έπεσε μέσα στην γυάλα με το ψάρι
v Ένα αγγούρι έκανε χουλα χουπ με κουλούρι
v Δεν μου αρέσει το λεμόνι αλλά μου αρέσει το πεπόνι

v Ένα ψάρι έφαγε κατά λάθος ένα ζάρι

Κι ένα παιχνίδι ομοιοκαταληξίας με εικόνες....




Ας εξασκηθούμε λίγο ακόμα στην ομοιοκαταληξία....