Κυριακή 12 Ιανουαρίου 2025

Εργαστήρια δεξιοτήτων. "Κάθε αλλαγή μια φωτεινή αρχή!"

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: Ζω καλύτερα-Ευ ζην ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: Ψυχική Υγεία

ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: "Κάθε αλλαγή μια φωτεινή αρχή!"

ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ: Οκτώβριος-Νοέμβριος

 

Tο Πρόγραμμα  αυτό αφορά την κοινωνικο-συναισθηματική ενδυνάμωση και φροντίδα των μαθητών για την ομαλή μετάβαση στο νηπιαγωγείο. Περιλαμβάνει εργαστήρια, που έχουν να κάνουν με το ίδιο το παιδί (εαυτός) και τα συναισθήματά του, με τους άλλους (συμμαθητές), με το ίδιο το σχολείο, τα όνειρα και τα σχέδια του παιδιού γι' αυτό. 

 

1ο Εργαστήριο:

Όλα ξεκίνησαν με έναν απρόσμενο επισκέπτη , την Ηλιαχτίδα που έφερε ένα γράμμα από τον Ήλιο δεμένο στο κουβάρι της, με σκοπό να  φωτίσει-βοηθήσει το κάθε παιδί να έρχεται με χαρά στο σχολείο, να μαθαίνει και να περνά καλά με τους νέους του φίλους . Αυτή η τυλιγμένη ακτινοκορδέλα την συνδέει με τον Ήλιο (σπίτι της) και μια τέτοια φανταστική έχει το κάθε παιδί που το συνδέει με το σπίτι του.








2ο Εργαστήριο:

Χορεύουμε με την Ηλιαχτίδα, δημιουργούμε διαδρομές με την ακτινοκορδέλα που ενώνει την τάξη μας και την αυλή μας, το σχολείο με το σπίτι μας κάνοντας έναν ακτινοιστό. Ζωγραφίζουμε την Ηλιαχτίδα και εκφράζουμε τα συναισθήματά μας. 

 

 




3ο Εργαστήριο:

Δημιουργούμε σταδιακά τους κανόνες της τάξης μας και φτιάχνουμε το δικό μας συμβόλαιο, το οποίο υπογράφουμε με το όνομά μας καθώς και τον Ήλιο της τάξης μας, με ευγενικές λέξεις βγαλμένες από την καρδιά, που πρέπει να χρησιμοποιούμε για να περνάμε όμορφα στην τάξη μας.




4ο Εργαστήριο:

Η Ηλιαχτίδα  ζητά να φέρουν στην τάξη ένα αγαπημένο αντικείμενο τους από το σπίτι, ώστε να γνωριστούν καλύτερα. Τα παιδιά το παρουσιάζουν στα υπόλοιπα (κάτι που τους άρεσε ιδιαίτερα) αναφέροντας γιατί είναι αγαπημένο, ποιός το πήρε, πώς το παίζει...










 

Και έπειτα ζωγραφίζουν το αντικείμενο, το πρόσωπο που τους το πήρε και πως ένιωσαν που παρουσίασαν.

 
 
 
 




Τέλος, η Ηλιαχτίδα για να τους ευχαριστήσει τους προσφέρει "δώρο" ένα κολιέ με ηλιαχτίδα!






5ο Εργαστήριο:

Γνωρίζουμε τα συναισθήματα, μιλάμε για το πως αισθανόμαστε σε διάφορες καταστάσεις, αναφέρουμε πως πρέπει να αποδεχόμαστε τα θετικά και τα αρνητικά συναισθήματα τα δικά μας και των άλλων.



Μιμούμαστε φατσούλες με διαφορετικό συναίσθημα και το εκφράζουμε με το πρόσωπο και το σώμα και μαντεύουμε.

 

Καταλήγουμε πως στο σχολείο θέλουμε να ερχόμαστε με χαρά και με μια γλυκιά "Καλημέρα", την οποία ζωγραφίζουμε.



6ο Εργαστήριο:
 
Παίξαμε και κινηθήκαμε στο χώρο με βάση τα συναισθήματά μας,κάναμε ασκήσεις ενδυνάμωσης και χαλάρωσης, χωριστήκαμε σε ομάδες και ανακαλύψαμε πως είμαστε διαφορετικοί και ξεχωριστοί. Έχουμε το δικό μας σώμα και τα δικά μας συναισθήματα, άρα είμαστε υπεύθυνοι για τον εαυτό μας.
 

7ο Εργαστήριο:
 
Ασχοληθήκαμε με τη φροντίδα του εαυτού μας. Διαβάσαμε βιβλία, κουβεντιάσαμε και προχωρήσαμε στη δημιουργία πίνακα με υγιεινά πρότυπα ζωής, έτσι ώστε να βοηθήσουμε την Ηλιαχτίδα στο πρόβλημα της, που αργούσε να έρθει στο σχολείο γιατί ξενυχτούσε και έτρωγε ανθυγιεινά.


 

8ο Εργαστήριο:

Παίξαμε ομαδικά παιχνίδια: "Μάρμαρο-Ξεμάρμαρο", σε ζευγάρια:"Αχ Κολλήσαμε" και αναρωτηθήκαμε πως αφού συνεργάζομαστε στο παιχνίδι θα μπορούσαμε να κάνουμε το ίδιο και στη ζωγραφική.'Ετσι, ζωγραφίσαμε σε ζευγάρια, που τα διάλεξαν και να το αποτέλεσμα..






9ο Εργαστήριο:
 
Η Ηλιαχτίδα μας διηγείται ένα όνειρο που την τρόμαξε πολύ.Μας ρωτάει τι είναι τα όνειρα, αν βλέπουν τα παιδιά, καλά όνειρα-εφιάλτες, τι κάνουν γι' αυτά;Βάζει μουσική χαλάρωσης και ζητάει να δούμε ένα όνειρο,να το ζωγραφίσουμε.Μετά το παρουσιάζουμε στην τάξη αφηγώντας το και μοιράζονται τις ιδέες και τα συναισθήματά τους.










 10ο Εργαστήριο:
 
Αυτή τη φορά η Ηλιαχτίδα μιλάει για το σχολείο της και ξεκινάει την κουβέντα να μιλήσουμε για το σχολείο μας, να την ξεναγήσουμε, να μάθει τι κάνουμε, τι μας αρέσει περισσότερο...Και φυσικά το αποτυπώνουμε με τη ζωγραφιά μας, όπως νομίζει ο καθένας.
 






11ο Εργαστήριο:

Στο Εργαστήριο αυτό η Ηλιαχτίδα μας φέρνει ένα βιβλίο που μιλάει για ιδέες και μας προβληματίζει με το τι είναι ιδέα, έχουν όλοι; Μας ζητάει να σκεφτούμε ιδέες για να είμαστε χαρούμενοι και να νιώθουμε καλά...Έχουμε ιδέες ώστε το σχολείο μας να γίνει καλύτερο και πιο όμορφο; Προτείνουμε λύσεις και τα παιδιά ζωγραφίζουν την ιδέα τους για το Νηπιαγωγείο μας.

 
 

 


 
  

12ο Εργαστήριο:
 
Μετά από συζήτηση αποφασίζουμε πως τα περισσότερα παιδιά στην τάξη ήθελαν ένα ουράνιο τόξο για να κάνει το περιβάλλον μάθησης τους ομορφότερο.Λέμε πως θα γίνει και προχωρήσαμε στην υλοποίηση του. Με την συνεργασία όλων το  κατασκευάζουμε και το στολίζουμε στην τάξη μας μαζί με έναν κήπο από ηλιοτρόπια με τις φατσούλες μας για να θυμόμαστε την μικρή Ηλιαχτίδα που μας έκανε συντροφιά σε όλο αυτό το πρόγραμμα.
 
 
 
 
 
 13ο Εργαστήριο: 
 
Στο τελευταίο εργαστήριο η Ηλιαχτίδα έρχεται με ένα γράμμα από τον Ήλιο, όπου  αναφέρει πως νιώθει πολύ υπερήφανος για το σχέδιο τους,για τα πράγματα που έμαθαν μαζί με την Ηλιαχτίδα μέσα από την συνεργασία, τη φιλία και την αγάπη.
Θυμούνται όλα αυτά που έκαναν παρέα στη διάρκεια του προγράμματος (μια επανάληψη-συμπεράσματα) και μας ζητά να ζωγραφίσουμε αυτό που ξεχωρίσαμε.
 
 





 
 
 
 
Για να τους ευχαριστήσει τους απονέμει έναν Έπαινο Υπερηφάνιας στον καθένα, βγαίνουν όλοι μαζί φωτογραφία και τους υπόσχεται πως θα επισκεφθεί ξανά το σχολείο μας.Τώρα πρέπει να πάει σε άλλο σχολείο και τους αποχαιρετά.
 

 
 
 

 

Συγχαρητήρια παιδιά!