ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: Ζω καλύτερα-Ευ ζην ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: Ψυχική Υγεία
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: "Κάθε αλλαγή μια φωτεινή αρχή!"
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ: Οκτώβριος-Νοέμβριος
Tο Πρόγραμμα αυτό αφορά την κοινωνικο-συναισθηματική ενδυνάμωση και φροντίδα των μαθητών για την ομαλή μετάβαση στο νηπιαγωγείο. Περιλαμβάνει εργαστήρια, που έχουν να κάνουν με το ίδιο το παιδί (εαυτός) και τα συναισθήματά του, με τους άλλους (συμμαθητές), με το ίδιο το σχολείο, τα όνειρα και τα σχέδια του παιδιού γι' αυτό.
1ο Εργαστήριο:
Όλα ξεκίνησαν με έναν απρόσμενο επισκέπτη , την Ηλιαχτίδα που έφερε ένα γράμμα από τον Ήλιο δεμένο στο κουβάρι της, με σκοπό να φωτίσει-βοηθήσει το κάθε παιδί να έρχεται με χαρά στο σχολείο, να μαθαίνει και να περνά καλά με τους νέους του φίλους . Αυτή η τυλιγμένη ακτινοκορδέλα την συνδέει με τον Ήλιο (σπίτι της) και μια τέτοια φανταστική έχει το κάθε παιδί που το συνδέει με το σπίτι του.2ο Εργαστήριο:
Χορεύουμε με την Ηλιαχτίδα, δημιουργούμε διαδρομές με την ακτινοκορδέλα που ενώνει την τάξη μας και την αυλή μας, το σχολείο με το σπίτι μας κάνοντας έναν ακτινοιστό. Ζωγραφίζουμε την Ηλιαχτίδα και εκφράζουμε τα συναισθήματά μας.
Δημιουργούμε σταδιακά τους κανόνες της τάξης μας και φτιάχνουμε το δικό μας συμβόλαιο, το οποίο υπογράφουμε με το όνομά μας καθώς και τον Ήλιο της τάξης μας, με ευγενικές λέξεις βγαλμένες από την καρδιά, που πρέπει να χρησιμοποιούμε για να περνάμε όμορφα στην τάξη μας.
Και έπειτα ζωγραφίζουν το αντικείμενο, το πρόσωπο που τους το πήρε και πως ένιωσαν που παρουσίασαν.
5ο Εργαστήριο:
Γνωρίζουμε τα συναισθήματα, μιλάμε για το πως αισθανόμαστε
σε διάφορες καταστάσεις, αναφέρουμε πως πρέπει να αποδεχόμαστε τα θετικά και τα
αρνητικά συναισθήματα τα δικά μας και των άλλων.
Καταλήγουμε πως στο σχολείο θέλουμε να ερχόμαστε με χαρά και
με μια γλυκιά "Καλημέρα", την οποία ζωγραφίζουμε.
8ο Εργαστήριο:
Παίξαμε ομαδικά παιχνίδια: "Μάρμαρο-Ξεμάρμαρο", σε
ζευγάρια:"Αχ Κολλήσαμε" και αναρωτηθήκαμε πως αφού συνεργάζομαστε στο
παιχνίδι θα μπορούσαμε να κάνουμε το ίδιο και στη ζωγραφική.'Ετσι, ζωγραφίσαμε
σε ζευγάρια, που τα διάλεξαν και να το αποτέλεσμα..
Αυτή τη φορά η Ηλιαχτίδα μιλάει για το σχολείο της και ξεκινάει την κουβέντα να μιλήσουμε για το σχολείο μας, να την ξεναγήσουμε, να μάθει τι κάνουμε, τι μας αρέσει περισσότερο...Και φυσικά το αποτυπώνουμε με τη ζωγραφιά μας, όπως νομίζει ο καθένας.
11ο Εργαστήριο:
Στο
Εργαστήριο αυτό η Ηλιαχτίδα μας φέρνει ένα βιβλίο που μιλάει για ιδέες και μας
προβληματίζει με το τι είναι ιδέα, έχουν όλοι; Μας ζητάει να σκεφτούμε ιδέες
για να είμαστε χαρούμενοι και να νιώθουμε καλά...Έχουμε ιδέες ώστε το σχολείο
μας να γίνει καλύτερο και πιο όμορφο; Προτείνουμε λύσεις και τα παιδιά
ζωγραφίζουν την ιδέα τους για το Νηπιαγωγείο μας.
Μετά από συζήτηση αποφασίζουμε πως τα περισσότερα παιδιά στην τάξη ήθελαν ένα ουράνιο τόξο για να κάνει το περιβάλλον μάθησης τους ομορφότερο.Λέμε πως θα γίνει και προχωρήσαμε στην υλοποίηση του. Με την συνεργασία όλων το κατασκευάζουμε και το στολίζουμε στην τάξη μας μαζί με έναν κήπο από ηλιοτρόπια με τις φατσούλες μας για να θυμόμαστε την μικρή Ηλιαχτίδα που μας έκανε συντροφιά σε όλο αυτό το πρόγραμμα.
Συγχαρητήρια παιδιά!