Τετάρτη 5 Νοεμβρίου 2025

Εργαστήρια δεξιοτήτων- Η οικογένεια δεν είναι αριθμητική ....ειναι μια και μοναδική!!

 Αρχή της σχολικής χρονιάς ακόμη  και είναι ευκαιρία μέσα από το εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο "Η οικογένεια δεν εχει αριθμητική ...είναι μία και μοναδική" οι μαθητές μας να «ξανασυστηθούν» με κριτήριο το οικογενειακό τους πλαίσιο. Μέσα από αυτό το πρόγραμμα θέλουμε να προκληθεί το ενδιαφέρον των μαθητών σχετικά με τη διαφορετική δομή άλλων οικογενειών εκτός από τη δική τους, να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των οικογενειών των συμμαθητών τους, να εκφράσουν αντιλήψεις, συναισθήματα, ιδέες για την έννοια της «οικογένειας και να έρθουν σ επαφή με όψεις της οικογενειακής πολυμορφίας μέσω παραμυθιού.

Οι μαθητές μας λοιπόν ζωγράφισαν τις οικογένειές τους και τα μέλη κάθε οικογένειας....


βρήκαν τον αριθμό των μελών της κάθε μιας και σε πίνακα αντιστοίχισαν κάθε μέλος της οικογένειας τους με ένα χρωματιστό χαρτάκι...


Ακούσαμε το ψηφιακό παραμύθι "Η μονα-δική μου οικογένεια» της Ιωάννας Μανάφη, το οποίο μιλά για την οικογένεια και τις αξίες της, ανεξάρτητα από τον τύπο και τη δομή της. 

Συζητήσαμε για το ποια είναι τα καλύτερα υλικά για να χτίσει κανείς το σπίτι για τη μοναδική οικογένειά του. Καταλήξαμε στο ότι τα πιο πολύτιμα «λιθαράκια» για ένα γερό και ευτυχισμένο σπιτικό δεν είναι τα γερά τούβλα, οι μεγάλες πέτρες και τα δυνατά σίδερα, αλλά η συνεργασία, η ζεστασιά, η αποδοχή, η δύναμη, η στοργή, η αγάπη, οι αγκαλιά, τα φιλιά, η χαρά, η προσοχή, η φροντίδα. Έτσι λοιπόν με αυτά τα τουβλάκια λέξεις έφτιαξαν το σπίτι της δικής τους μοναδικής οικογένειας!






με αφορμή το παραμύθι που έχουμε διαβάσει γνωρίζουμε την οικογένεια του πιγκουΐνου μέσα από ένα βίντεο
 

Ακολούθησε  συζήτηση με τους μαθητές μας για τη δομή της οικογένειας του πιγκουίνου και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η συζήτηση μας οδήγησε στον  ορισμό της πυρηνικής οικογένειας και τα χαρακτηριστικά της και οι μαθητές περιέγραψαν τα συναισθήματα των ατόμων της οικογένειας..

Ζωγράφισαν την οικογένεια πιγκουΐνων ακολουθώντας οδηγίες μέσα από μια παρουσίαση εικόνων      






Κατόπιν γνωρίσαμε την οικογένεια του λύκου που έχει πολλά μέλη και μέσω αυτής συζητήσαμε για την εκτεταμένη οικογένεια και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ...

Την οικογένεια του καγκουρό που αποτελείται από έναν γονέα και  ένα παιδί ή περισσότερα παιδιά...












Γνωρίσαμε και την οικογένεια του κούκου όπου έχει μεγαλώσει σε μια ξένη φωλιά, δεν μοιάζει με τους γονείς του και τα άλλα αδέρφια του, αλλά τον αποδέχονται και τον αγαπούν. Είναι ο τύπος της θετής οικογένειας...

Διαβάσαμε το παραμύθι ''Η μεγάλη αγκαλιά''

που μιλάει για ένα "πουλί καρδιάς" που πήρε και έδωσε αγκαλιά ...\








και συνεχίζοντας το ταξίδι μας και τη γνωριμία μας με τις  διαφορετικές μορφές οικογένειας, ήρθε η ώρα να γνωρίσουμε και τα παιδιά χωρίς οικογένεια (ορφανά, προσφυγόπουλα). Γνωρίζουμε τα χελωνάκια της θάλασσας, όπου από τη στιγμή που γεννιούνται  κάνουν μια διαδρομή μέχρι να βρεθούν στη θάλασσα και εντοπίζουμε την έλλειψη της μητέρας και του πατέρα σε αυτή την διαδρομή. Ξεκινούν ολομόναχα τη νέα τους ζωή με δύναμη, κάνοντας ένα ταξίδι θάρρους και γενναιότητας  στερούνται τους γονείς τους από τη γέννησή τους. Η συζήτηση οδηγεί στα ορφανά παιδιά και στα ασυνόδευτα προσφυγόπουλα που ζουν στην πατρίδα μας.  Ο πόλεμος του 1940 μας έδωσε μια καλή αφορμή να μιλήσουμε για τα παιδιά αυτά και τις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετώπιζαν.



 
και τέλος διαβάσαμε το βιβλίο ....

Αυτό το διαδραστικό βιβλίο µε παραθυράκια βοηθάει τα παιδιά να γνωρίσουν τις διαφορετικές οικογένειες που υπάρχουν γύρω τους καθώς και κάποιες από τις συνήθειές τους.

Όπως και να έχει ...η κάθε οικογένεια είναι διαφορετική και γι' αυτό είναι μοναδική!!!!