Τετάρτη 7 Μαΐου 2014

Νανουρίσματα!

Με αφορμή τη γιορτή της Μητέρας την Κυριακή 11 Μαίου τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας ήρθαν σε επαφή με ένα άλλο είδος τραγουδιού, τα νανουρίσματα.
Το νανούρισμα είναι σιγανό και μονότονο τραγούδι , που τραγουδούν οι μητέρες για να κοιμίσουν το μωρό τους.  Πυρήνας των νανουρισμάτων είναι τα διάφορα επιφωνήματα , που λέγονται με ήρεμο και μονότονο τρόπο( νάνι-νάνι κ.τ.λ.).Έτσι σχηματίστηκαν μικρά ποιήματα , που κύριο χαρακτηριστικό τους   είναι η έκφραση της μητρικής τρυφερότητας.
Τα νήπια άκουσαν διάφορα νανουρίσματα,θυμήθηκαν κάποιο νανούρισμα που τους έλεγε η μαμά τους, ζωγράφισαν εικόνες  που ακτινοβολούν τρυφερότητα, στοργή και ευαισθησία.


 Όμως νανουρίσματα υπήρχαν και υπάρχουν σε κάθε εποχή και  σε κάθε πολιτισμό! Τα νήπια άκουσαν και ξένα νανουρίσματα και παρ'όλο που δεν καταλαβαίνουμε τη γλώσσα είμαστε σίγουροι ότι περιέχουν μόνο λόγια τρυφερότητας και αγάπης!





Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας βρήκαν λόγια και δημιούργησαν το δικό τους νανούρισμα!!


ΝΑΝΟΥΡΙΣΜΑ

Έλα ύπνε και πάρε την και βάλ ‘την στους μπαξέδες
Μικρή, μικρή στην έφερα, μεγάλη φέρε μου ‘την
Ω, ω, ω το μωρό μου το καλό.
Νάνι, νάνι κάνει το μωράκι, νάνι, νάνι το μωρό
Νάνι, νάνι καλό μου μωράκι, νάνι, νάνι κοιμήσου γλυκά
Να κοιμηθεί το μωράκι καλά και να έχει καλά όνειρα
Νάνι, νάνι το μωράκι για να γίνει αντράκι.
Όταν ξυπνήσεις θα δεις μια καινούρια μέρα
Και θα δεις πως μεγαλώνεις.
Νάνι, νάνι όταν μεγαλώσεις θα γίνεις παλικάρι εσύ
Νάνι, νάνι το μωρό να έχει όνειρα γλυκά
Κι όταν ξυπνήσει να γίνει όμορφο παλικάρι.
Μικρό παιδάκι, να είσαι ωραίο
Κοιμήσου αγγελούδι μου, κοιμήσου εσύ μωρό μου
Τόσο καλό που το αγαπώ γλυκά.
Νάνι το μωράκι να κοιμηθεί, κοιμήσου γλυκά,
Να ονειρεύεσαι το νηπιαγωγείο μας
Και ένα σπιτάκι καλό.
Μωρό μου πάρε ύπνε, να κοιμηθείς καλά
Να μην έχεις κακά όνειρα
Μα να’ χεις καλά.
Νάνι, νάνι να κοιμηθείς καλά!