Μέσα από ένα ποίημα για το ψωμί που έφερε στο νηπιαγωγείο μας η Αγαθούλα, τα νήπια γνώρισαν τις λέξεις που ομοιοκαταληκτούν
Το ψωμί
Θέλει το ψωμί ιδρώτα,
να οργώσεις πρέπει πρώτα.
Σπείρε στάρι να θερίσεις,
θέρισε, για ν' αλωνίσεις.
να οργώσεις πρέπει πρώτα.
Σπείρε στάρι να θερίσεις,
θέρισε, για ν' αλωνίσεις.
Κι ύστερα μπελάς θα σε βρει,
θα το κάνεις πρώτα αλεύρι.
Ήρθε η ώρα να ζυμώσεις
Και στο φούρνο να το δώσεις.
θα το κάνεις πρώτα αλεύρι.
Ήρθε η ώρα να ζυμώσεις
Και στο φούρνο να το δώσεις.
Η φρατζόλα, το καρβέλι,
θα σου πουν τι κόπο θέλει,
θα σου πουν πόση σκοτούρα
έχει του ψωμιού η κουλούρα.
θα σου πουν τι κόπο θέλει,
θα σου πουν πόση σκοτούρα
έχει του ψωμιού η κουλούρα.
Τις αναγνώρισαν μέσα στο ποίημα, πρόσεξαν τις καταλήξεις τους, έπαιξαν με ζευγάρια λέξεων που ταιριάζουν ακουστικά, προσπάθησαν να βρουν και δικές τους λέξεις με ομοιοκαταληξία και στο τέλος τις αναγνώρισαν μέσα σε φύλλο εργασίας.