Η ΓΕΥΣΗ
Οι αισθήσεις είναι αυτές που μας βοηθάνε να αισθανόμαστε τον κόσμο γύρω μας και καθημερινά χρησιμοποιούμε στο λεξιλόγιό μας τις λέξεις άκου, κοίτα, πιάνω, μυρίζω, τι νόστιμο! Αλήθεια...ξέρουμε τι είναι αυτό που μας κάνει να ακούμε, να γευόμαστε, να μυρίζουμε, να βλέπουμε, να πιάνουμε; Και τι θα γινόταν αν δεν είχαμε την κάθε μια από αυτές τις αισθήσεις;
Ξεκινώντας την γνωριμία μας με τη αίσθηση της γεύσης διαβάσαμε το παραμύθι: ''Το πιο πολύτιμο'' και μιλήσαμε για τα είδη των γεύσεων, το αλμυρό, το γλυκό, το πικρό, το ξινό...
Ξεχωρίσαμε τα πράγματα που μπορούμε να γευτούμε κι αυτά που δεν μπορούμε...
ΑΚΟΗ
Η αίσθηση της ακοής είναι αυτή που μας βοηθάει να ακούμε. Και με τη βοήθεια των αυτιών και του εγκεφάλου μπορούμε να αναγνωρίζουμε και να ξεχωρίζουμε τους ήχους.
Σε φύλλο εργασίας ξεχωρίσαμε τα πράγματα που έχουν ήχο από αυτά που δεν έχουν...
Ξεχωρίσαμε αυτά που μπορούμε να γευτούμε από αυτά που μπορούμε να ακούσουμε...
Ταξιδέψαμε νοερά σε διάφορα μέρη- στο δρόμο, στο σπίτι, στο σχολείο, στο δάσος, στην παιδική χαρά κ.α. και αναφέραμε ποιους ήχους θα μπορούσαμε να ακούσουμε σε αυτά τα μέρη...
Μιλήσαμε για τα διάφορα είδη των ήχων... έχουμε τους ευχάριστους ήχους πχ. η μουσική, μια ωραία φωνή, το τραγούδι και έχουμε τους δυσάρεστους ήχους που είναι ενοχλητικοί στα αυτιά μας πχ. οι πολύ δυνατοί θόρυβοι, τα κορναρίσματα, η δυνατές φωνές, η φασαρία....
Εξασκήσαμε την ακοή μας παρακολουθώντας το παρακάτω βίντεο...
ΟΡΑΣΗ
Ζωγραφίσαμε αυτά που μας αρέσουν να βλέπουμε με τα μάτια μας...
εξασκήσαμε την όραση μας προσπαθώντας να βρούμε διαφορές ανάμεσα σε δυο φαινομενικά ίδιες εικόνες...
Παρατηρήσαμε μέσα από ένα μεγεθυντικό φακό που έφερε η Όλγα στο νηπιαγωγείο μας διαφορα μικροπράγματα όπως ξυλαράκια, φυλλαράκια, μικρές πετρούλες καρφίτσες....
Προσπάθησαν να καταλάβουν το πόσο σημαντικό είναι να μπορούμε να βλέπουμε μέσα από ένα παιχνίδι οδηγού-τυφλού επιβάτη. Τα παιδιά μπήκαν σε ζευγάρια μέσα σε στεφάνια όπου το ένα παιδί ήταν ο οδηγός και το δεύτερο ο τυφλός επιβάτης. Ο οδηγός προσπαθεί να οδηγήσει το αυτοκίνητο- στεφάνι χωρίς να τρακάρει …..